Průchodnost náročným terénem včetně městského bojiště a pro platformu 4x4 bezprecedentní protiminová a balistická ochrana. To je lehké obrněné vozidlo Oshkosh Joint Light Tactical Vehicle (JLTV), jehož partnerem je společnost STV GROUP.
Zkušenosti amerických jednotek na asymetrických bojištích v Afghánistánu nebo Iráku vedly k vývoji speciálního vozidla 4x4, které nahrazuje legendární vojenská HMMWV („Humwee“) a zároveň přináší ochranu až na úrovni vozidel MRAP, které byly stavěny na robustnějších a výrazně těžších platformách.
Patentované nezávislé zavěšení kol TAK-4i vozidlu propůjčuje průchodnost terénem i s těžkým nákladem s možností výškového rozdílu kol na nápravě až 50,8 cm. Při prázdné hmotnosti 6,4 tuny je vozidlo schopno uvést nejméně dalších 1,5 tuny nákladu a přídavnou balistickou ochranu, hrubá hmotnost poté dosahuje 10,2 tuny. Vozidlo je vzhledem ke svým rozměrům a hmotnosti možné přepravovat jak ve standardních letounech NATO (C-295 CASA, C-130, A400), ale i v podvěsu pod vrtulníky CH-47 a CH-53.
O výkon se stará dieslový motor GM Duramax Banks 866T Turbo s obsahem 6,6 litrů a výkonem 254 kW. Převodovka je šestistupňová automatická od renomovaného výrobce Allison. Pneumatiky runflat a systém jejich centrálního huštění umožňují dojezd vozidla i po penetraci pneumatiky překážkou na cestě nebo po zásahu při bojové operaci.
Vozidlo je schopné vyvinout maximální rychlost vyšší než 113 km/h, překonat překážku až 46 cm vysokou a operovat v náročných klimatických podmínkách všech podnebných pásem v rozmezí od -32°C až do +52°C. Poloměr zatáčení je 7,6 metru. JLTV bez problému zvládá brodění do téměř 80 cm, nájezdový úhel je 48°, nájezdový 46° u varianty nosiče těžkých zbraní. Maximální stoupání vozidla je 60%.
Pestrá škála již integrovaných zbraňových stanic nabízejí osádkové i bezosádkové věže s kulomety ráží od 5,56mm přes 12,7mm až po 30mm kanónovou stanici. Vozidlo může nést i odpalovací zařízení na střely Javelin nebo SPIKE LR NLOS, využívané Armádou České republiky.
Vozidlo JLTV má plně zaintegrované schopnosti C4ISTAR dle standardů NATO a je dostupné v několika modifikacích včetně bojové varianty – nosiče těžkých zbraňových stanic, nosiče pěchotních zbraní pro podporu sesednuté jednotky, průzkumného vozidla, velitelsko-komunikačního vozidla nebo víceúčelového užitkového vozidla umožňujícího přepravu nákladu, výzbroje a výstroje. Relativní novinkou v portfoliu výrobce je i přívěs, který má stejnou průchodnost terénem jako samotné vozidlo a nabízí proto rozšíření přepravních kapacit jednotky využívající JLTV.
Šasi | kapslová konstrukce garantující maximální ochranu osádky |
Maximální rychlost | >113 km/h (>70 m/h) |
Maximální stoupání | 60° |
Boční náklon | 40° |
Brodění (bez přípravy) | 76 cm |
Osádka | až 5 (4 + střelec) |
Délka | 515,6 cm (490 cm s navijákem a nárazníkem) |
Šířka | 243,9 cm |
Výška | 223,5 cm, nastavitelná |
Prázdná hmotnost | 6 350 kg |
Užitečná hmotnost | 1 500 kg |
Celková hmotnost | 10 200 kg (max) |
Nájezdový úhel | 48° |
Výjezdový úhel | 46° |
Vertikální překročení překážky | 45,7 cm |
Světlá výška | až 76 cm |
Pohonná jednotka | |
Typ motoru | Banks 866T Turbo Diesel |
Výkon a točivý moment | 340 HP (254 kw) při 895 Nm |
Převodovka | 6 stupňová automatická (Allison) |
Subsystémy | |
Tlumiče | a zavěšení TAK-4i |
ABS | Ano |
Kola a pneumatiky | 365/80R20, runflat |
Alternátor | 12/28V, 650 A |